sobota, 31 sierpnia 2013

Kreta po naszemu


Witajcie Kochani!
Mam wrażenie jakbym zaledwie wczoraj pisała o rozpoczynającym się urlopie, a od tego czasu minął już prawie miesiąc i od poniedziałku czas wracać do pracy. Planów na te wolne dni miałam wiele, nie wszystkie udało mi się zrealizować, ale jeden wykonałam w 100% - wypoczęłam!
Dziś w nocy wróciliśmy ze słonecznej Krety, dlatego mam dla Was garść (a raczej wór) gorących jeszcze zdjęć :)


Ta grecka wyspa kojarzy się przede wszystkim z kulturą minojską, której pozostałości w postaci ruin starożytnych miast i muzeów widać w każdym miasteczku. My jednak zrezygnowaliśmy z tego typu atrakcji, dostosowując plan zwiedzania do potrzeb trzyletniego dziecka i nie mogliśmy narzekać na nudę :))
Cudowne widoki, lazurowe morze, skaliste góry, oliwkowe sady oraz śpiew cykad - to wszystko spotykało nas na każdym kroku :))



Zdecydowanie największą atrakcją okazał się Aquaworld, w którym od wejścia witają przechadzające się wśród zwiedzających węże, żółw i wielkie jaszczurki. Zwierzęta można pogłaskać i wziąć na ręce :) Nie wiedziałam, że moje dziecko jest tak odważne :))


W Cretaquarium natomiast można stanąć oko w oko z rekinem. Robią wrażenie :)




Były też leniwe chwile na basenie :))







Żal było wracać, jednak tęsknota za domem też dała o sobie znać :)) Ostatniego dnia Maja nie mogła doczekać się powrotu :)


Pozdrawiam ciepło :)


48 komentarzy:

  1. Piękne pejzaże...cudne widoki..bardzo zachęciły mnie te zdjęcia do odwiedzenia tej wyspy..czy możesz zdradzić jaki hotel wybraliście..serdecznie pozdrawiam.Magda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zatrzymaliśmy się w hotelu Stella Palace w Analipsis. Mogę z całą odpowiedzialnością polecić, super obsługa, świetne jedzenie, duże baseny i pełno zieleni :))

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. To prawda, zwłaszcza przywołane w zimowe dni :)

      Usuń
  3. Wspaniałe zdjęcia.Dobrze jest mieć co wspominać :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Musiało być wspaniale. Z samego oglądania zdjęć uśmiech sie pojawia na twarzy. Teraz, po takim relaksie pewnie kipisz nowymi pomysłami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Było wspaniale :)) A pomysły, no cóż już nawet niektóre zrealizowałam :)

      Usuń
  5. Jej wspaniałe...cudowny widok gdy za oknem deszcz...wspaniałe wakacje i piękne zdjęcia...najważniejsze że wypoczelas ;-)
    pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj przestawić się na ten deszcz było trudno, tam przez cały pobyt ani jednej chmurki nie widzieliśmy :)

      Usuń
  6. Super zdjęcia !
    Bardzo mi się podoba :)
    Z zaciekawieniem ogladam i podziwiam, bo sami chcemy wybrać się w końcu gdzieś dalej i dobrze że są blogowe relacje bo jest o czym myśleć :)
    Buźka !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kretę polecam, nie można się nudzić :)

      Usuń
  7. śliczne zdjęcia :)

    A twoja córcia rzeczywiscie odważna!!!!
    Moje córcie już by siedziały u nas na barana i krzyczały mimo to,że sie boją :P
    hehhe

    ostatnio mają taki etap, ze na widok psa uciekają :)
    zdjecie z córcią na schodach w takich samych kolorystycznie ciuszkach - cuuuudne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też byłam zaskoczona jej odwagą :) Jedyne czego się boi to ludzie przebrani za pluszaki, ucieka na sam widok :)

      Usuń
  8. Ale zazdroszcze my na Krecie wczasowaliśmy sie w zeszłym roku w Adelianos Kampos można tam nałodować akumulatory oj można,a byliście na Balos?dla mnie to była najwiękasza atrakcja choć załuje ze rekinów nie oglądałam bo widac u Ciebie że było warto:)pozdrawiam Basia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żałuję, ale zachodniej części Krety nie udało nam się zwiedzić. Byliśmy 20 km od Heraklionu i zwiedzaliśmy wschodnią część wyspy. Byliśmy natomiast na pięknej plaży Vai z lasami palmowymi :) Mam nadzieję, że wrócimy tam jeszcze kiedyś, tym razem w okolice Chani :))

      Usuń
  9. Po takich widokach chyba trudno dojść do siebie w taki szary dzień jak dziś ;)Świetne wakacje (a ta niebieska spódnica obłędna ;)) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj przestawienie się nie jest łatwe, ale dobrze już być w domu :))

      Usuń
  10. hej kochana:*
    super, że już jesteś z nami!
    ale ale nie o tym tylko o Krecie chciałam napisać...
    tyle moich bliskich osób było już na Krecie, że i ja zapragnęłam. A teraz oglądając Twoje zdjęcia utwierdziłam się w przekonaniu, że muszę tam polecieć w przyszłym roku:) Zdjęcia są przecudne... i ta woda, skały, widoki!
    a powiedz mi w jakiej miejscowości byliście? Lecieliście z Polski?
    cudnie... i jak Wy ślicznie wyglądacie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu polecam Kretę, jest cudowna :)) Chociaż pewnie Tajlandii nic nie przebije :))
      My byliśmy w małym miasteczku Analipsis niedaleko Heraklionu, ciche i spokojne, a to właśnie najbardziej cenimy podczas wakacji. Lecieliśmy z Warszawy :)

      Usuń
  11. Piękne wakacje:) Super wyglądacie ubrane tak samo:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Byłam na Krecie w zeszłym roku:) przeeeeeepiękne miejsce:) podobało mi się tutaj dosłownie wszystko:) akurat my byliśmy bez dzieci także dużo zwiedzaliśmy, mąż nawet przeszedł kanion Samaria:) ja nie:( ponoć jest tam cudnie, przepiękna perła Krety-Chania z portem Weneckim-wizytówką tego miasta, a poza tym gaje oliwne, zatoczki z pięknym plażami, w ogóle przepiękne widoki. My akurat byliśmy w bardzo dużum hotelu-dostaliśmy nawet mapę żeby się nie zgubić:)z mnóstwem kwiatów i zieleni-to był cudowny wyjazd. W przyszłym roku planujemy może na KOs lub Rodos ale już z dzieciakami:) BO WARTO!!!!! pozdrawiam Edyta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Samarię miałam w planach, ale z dzieckiem to nierealne :( Mam nadzieję, ze jeszcze kiedyś będę miała okazję :)) Nad Rodos też się zastanawialiśmy, ale padło na Kretę :) Polecam również Zakynthos, mniej popularna wysepka, ale bardzo urokliwa :))

      Usuń
  13. Witajcie ślicznotki:)
    Brakowało Was tu:)

    Miejsce cudowne, wspomnienia zostaną na zawsze:)
    Pozdrawiam :****

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Kasiu, cieszę się że ktoś za nami tęsknił :)))
      Wspomnień nikt nie odbierze :)
      Buziaki :**

      Usuń
  14. Kochana, wspaniałe wakacje, świetne zdjęcia....Majka na tle morza jak modelka i Wy w tych długich spódnicach - rewelacja:) Jak patrze na te zdjęcia nie mogę się doczekać naszych wakacji...jeszcze dwa tyg:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Halinko, a Wy gdzie wyruszacie??

      Usuń
    2. My w tym roku wybraliśmy Rodos:)

      Usuń
    3. Super, czekam na relację, może wybierzemy się tam w przyszłym roku, chociaź myślimy też o Teneryfie :)

      Usuń
  15. Widać, że wakacje były udane. Baterie naładowane! Oby starczyło na całą zimę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naładowane nawet na zapas :)) Teraz trzeba wracać do pracy :))

      Usuń
  16. Piękne widoki. Świetne zdjęcia z córą, zwłaszcza to na schodach w podobnych ubraniach :) Na Krecie nie byłam, ale chyba muszę pomyśleć o niej w przyszłości..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuję :)) Pomyśl koniecznie, każdy znajdzie tam coś dla siebie :)

      Usuń
  17. ahhh przypomniałaś mi zeszłoroczne wakacje na Krecie- piękna wyspa, zwłaszcza zatoka Balos <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ehh, niestety nie udało nam się dotrzeć do Balos, mieliśmy tam ok 200 km :(

      Usuń
  18. piekne zdjecia z wakacji, najbardziej podoba mi sie chyba to Twoje wspolne z coreczka w identycznych strojach :-))
    dobrze, ze wypoczelas! mnie tez sie to udalo w tym roku, notabene w okolicach Lodzi i w samej Lodzi. pozdrawiam :-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję kochana :) Pamiętam, że wspominałaś o Łodzi, szkoda że nie umówiłyśmy się na jakąś kawkę :(

      Usuń
    2. szkoda, moze nastepnym razem? :-))

      Usuń
  19. Jak pięknie! Ruszam tam w podróż poślubną za 16 dni i już się doczekać nie mogę ;) Prześliczne zdjęcia, szczególnie spodobało mi się to, na którym Twoja córeczka patrzy na morze - piękne i nostalgiczne. Cudowne jest również to, gdzie siedzicie wspólnie na schodach. pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  20. jak pięknie mieliście ...ale jaka Maja panienka już :)))))

    OdpowiedzUsuń
  21. bardzo bym chciała odwiedzić kiedyś Kretę :)
    odważną masz córkę ja bym węża nie tknęła a o wzięciu na ręce to już wogle mowy nie ma :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Piękne zdjęcia, Jesteście we dwie takie stylowe - super.

    OdpowiedzUsuń
  23. Twoje zdjęcie z córeczką ma w sobie coś magicznego! Aż się nie mogę na nie napatrzeć :) Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń